Правильний режим дня – шлях до здоров’я
Чи знаєш ти, що…
Найбільший рівень працездатності спостерігається в школярів у вівторок, середу та четвер, в ці дні й необхідно давати найбільше навчальне навантаження, значно менше - у понеділок, п'ятницю та суботу.
Щодо уроків. Першими уроками повинні бути предмети, які не вимагають великого розумового навантаження та напруження (література, історія, географія).
Такі предмети, як математика, фізика, хімія та іноземна мова, що є найбільш важкими, належить планувати на 2-3-4-у уроках.
На 5-й і 6-й уроки, коли рівень працездатності суттєво знижується, слід відводити для предметів, які характеризуються середнім і незначним рівнем розумового напруження (музика, малювання), уроків праці та фізичного виховання.
Перерви між уроками є необхідним і дуже ефективним видом активного відпочинку, що забезпечує збільшення рухової активності учнів, перебування їх на відкритому повітрі, організоване приймання
їжі тощо.
Тривалість звичайних перерв у школі повинна становити 10 хвилин, а великих - 20-30 хвилин.
Оптимальна тривалість щоденних домашніх занять для учнів 1-4-х класів становить - 1-1,5 години, для учнів 5-6 класів - 2 години, для учнів 7-8 класів - 2,5 години, для учнів 9-11 класів - не більше ніж 3 години.
У процесі підготовки домашніх завдань через кожні 40-50 хвилин слід робити 10-хвилинні перерви, головним змістом яких є активний відпочинок.
Тривалість нічного сну, якщо хочеш бути здоровим, повинна бути не менше 8 годин.
До словника освіченої молоді:
Культура здоров'я - складова частина загальної культури особистості, коли людина усвідомлює цінність свого здоров’я.
Виражається це в достатньому рівні фізичного, психічного, духовно-морального та соціального розвитку
Основа культури здоров’я - ведення здорового способу життя.
Складові здорового способу життя містять різноманітні елементи, що стосуються усіх сфер здоров`я - фізичної, психічної, соціальної і духовної.
Найважливіші складові:
- харчування (в тому числи споживання якісної питної води, необхідної кількості вітамінів, мікроелементів, протеїнів, жирів, вуглеводів, спеціальних продуктів і харчових добавок);
- побут (якість житла, умови для пасивного і активного відпочинку, рівень психічної і фізичної безпеки на території життєдіяльності);
- умови праці та навчання (безпека не тільки у фізичному, а й психічному аспекті, наявність стимулів і умов професійного розвитку, гігієна праці, режим дня);
- рухова активність (фізична культура і спорт, використання засобів різноманітних систем оздоровлення, спрямованих на підвищення рівня фізичного розвитку, його підтримку, загартування, відновлення сил після фізичних і психічних навантажень, режим відпочинку).