Мета і зміст роботи: навчити учнів якомога ефективніше використовувати зібрання музею в навчально-виховній роботі. Участь дітей у пошуково-збірній роботі, вивчення й опис музейних предметів, створення експозицій, проведення екскурсій, вечорів, конференцій сприяє заповненню їх дозвілля.
У процесі дослідницької діяльності гуртківці оволодівають різними прийомами і навичками краєзнавчої й музейної професійної діяльності, а в ході краєзнавчих досліджень-основами багатьох наукових дисциплін, непередбачених шкільною програмою.
Учні здобувають додаткові знання з історії та теорії музейної справи, засвоюють прийоми і методи роботи з пам’ятниками історії та культури, природними об’єктами в процесі їх виявлення, збирання, обліку, збереження та використання, набувають навичок пошукової та експедиційної роботи.