Корекційно-розвивальна програма по профілактиці
дезадаптації у першокласників
Однієї із причин дезадаптації дитини в школі може бути низький рівень розвитку пізнавальних процесів, що утрудняє освоєння їм навчальної програми. При переході дитини в школу психологом проводиться діагностика рівня розвитку пізнавальних процесів. За підсумками діагностики формується група, з якої проводяться заняття на корекцію й розвиток уяви, пам'яті, уваги й мислення.
Ціль корекційно-розвивальної програми: зміцнення класу, розвиток пізнавальних процесів.
Завдання: розвиток пам'яті; розвиток уваги; розвиток мислення; створення позитивного емоційного тла, почуття приналежності до групи в дітей; розвиток комунікативних навичок.
Предмет корекції: пізнавальна сфера дітей.
Форма проведення: групові заняття по 30 – 40 мінут два рази в тиждень, усього 10 занять. Група 10 - 13 чоловік. У ході роботи передбачаються індивідуальні консультації з батьками й педагогами.
Засоби проведення: дитяча гра, елементи психогімнастики, бесіда, ізотерапія, спрямовані на підвищення згуртованості групи, розвитку пам'яті, мислення, уваги, внутрішньої активності дітей, розвиток навичок спілкування.
Етапи занять: I - орієнтовний (2 заняття); II - реконструктивний (7 занять); III - закріпляючий (1 заняття)
Форма занять: кожне заняття складається із трьох частин: розминка (2 – 3 вправи), основна (2 – 4 вправи) і заключна (2 – 3 вправи).
Ціль розминки: створення позитивного настрою в групі; зняття напруги, одержання заряду енергії.
Основна частина виконує провідну роль у ході всього заняття. Вона включає застосування методик, прийомів відповідно до мети і завданням програми.
Ціль висновку: створення почуття приналежності до групи; закріплення позитивних емоцій.
Вітання й прощання дітей носять ритуальний характер.